Min träff med Jedward =:)

Jag tänkte skriva här om min UNDERBARA träff med världens bästa tvillingar. Så om ni inte har något som helst intresse för Jedward så kan ni ju sluta läsa nu. ;)
Jag och mamma (var tvungen att ta med henne eftersom jag spräckt mjälten. Så att om det skulle hänt något så var hon med) åkte upp till Sthlm på lördagsmorgonen. Jag satt och smilade typ hela tiden, kunde inte fatta att jag skulle få träffa John och Edward! Vi åkte tåg från Karlskrona och fick byta två gånger. Efter ungefär 5 timmars resa kom vi fram i Sthlm och jag lovar, det kändes på själva atmosfären att tvillingarna var där. ;) Vi gick och åt på Åhléns och sedan åkte vi ut till Hammarby Sjöstad där vårt hotell (och fryshuset, stället där Jedward uppträdde) låg. Vi vilade inne på rummet i ca två timmar, sedan började jag göra mig i ordning. Jag var helt galet nervös hela tiden och glädjen höll på att koka över inom mig! Jag visste att jag ville köpa en gåva till killarna, men jag kunde inte komma på vad. Mamma kom med den underbara idén att jag kunde ge dem svenskt lösgodis, vilket är helt perfekt! Så när vi gjort oss i ordning och skrivit en lapp att lägga i godispåsen lämnade vi hotellrummet och stack ner till Hemmakväll. Där handlade vi lösgodis, en påse Ahlgrens Bilar, en burk Hockey Pulver och tuggummi. Tuggummit var till mig, man vill ju inte lukta illa i munnen när man ska träffa två snygga killar. ;) Vi gick till Fryshuset och såg den ENORMA kön fram till entrén. Där träffade jag två klasskompisar, Sara och Oliva, som också är Jedheads. :D Det var trevligt. Jag hade ju vunnit en tävling, så jag och mamma kunde bara gå förbi hela kön. Det var ganska chill faktiskt. ;) Vi ställde oss utanför huvudentrén och väntade på tjejen som jobbade på Universal. Efter ett tag kom hon och samlade alla vinnarna. Vi var väl 10 st. Agneta Sjödin (programledaren i Fångarna på fortet) och hennes dotter var också med. Vi gick till en bakingång och gick in i ett rum. Där väntade vi på killarna. Det tog kanske 5-10 minuter sedan kom dem äntligen in! Jag fick total tunghäfta och min första tanke var något i stil med "OMG! They really do exist!" (Jag ställde in hjärnan på engelska redan då så att det skulle bli lättare att prata med killarna sen). Killarna började med att krama och ta bilder med Agneta Sjödins dotter och fortsatte sedan med dem bredvid henne. Dem frågade om alla som var där var kompisar och pekade på mig och tjejen som stod bredvid mig. Jag sa att jag var tvungen att ha med mig min mamma eftersom jag varit med om en olycka. Då utbrast John "Where is your mom?!" och jag pekade på mamma. Killarna vände sig mot henne och sa "Hey mom!". När dem signerade några tjejers bilder så fick John syn på mina badges på jackärmen så han gick fram och tog tag i min arm. När han såg den med Tokio Hotel log han stort och började sjunga på Automatic. Sedan gick han och pratade med några andra och fortsatte signera bilder. När dem tog bilder med tjejerna som stod bredvid mig fattade jag att dem snart skulle komma fram till mig så jag började lé som en galning. xD Helt plötsligt så kommer Edward fram till mig medan John står och pratar med dem andra tjejerna och säger "Let's hug this girl!" och så ger han mig en lång, varm och ganska hård kram. När han sedan släpper mig så kollar han på min jackärm där jag har alla mina badges och säger. "OMG look at this! You've got like so many badges!" och så petar han på alla och säger det som står på dem. När han kommer fram till den där det står "Boybands sucks!" så kollar han på mig och säger "But we're not a boyband, so you're cool" och så ger han mig en minst lika mysig kram som innan. Sedan säger han "I love your hair" och jag säger "Thank you! But it used to be so high but know it's all flat and boring" och då börjar han pilla med mitt hår! Jag lovar, jag har nog aldrig njutit av att någon pillat med mitt hår så mycket! "I think it's cool! You just have to tease and spray the roots" säger han sedan och jag smilar större än någonsin. Sedan ger jag dem påsen med allt godis jag köpt till dem och dem blir helt exalterade! Dem börjar rota i godispåsen och Edward tar upp Hockey Pulvret. Han ser mycket skeptisk ut och säger "What is this? Hockey Plulver" och alla skrattar för det låter så otroligt roligt när han försöker uttala ordet. Så jag förösker förklara för honom att det är saltlakrits och då ser han nästan ännu mer skeptisk ut. Han öppnar burken och luktar på pulvret och säger "I'll try it out later". Sedan ställer John ifrån sig Hemmakvällkassen och lägger en arm om mig och säger "Time to take some pictures". Men Edward står fortfarande med godispåsen i handen och säger "OMG this must have cost you like 100 euros!". John ropar på Edward ganska många gånger innan han äntligen kommer och lägger armen om mig med. Sedan tar vi en massa bilder. Tur att man har en mamma med sig som kan leka paparazzi. ;) Sedan går dem vidare till nästa gäng tjejer. Under hela resten av träffen vänder dem sig sedan då och då mot mig och börjar sjunga på TH-låtar. När de tagit bilder med alla så går dem runt och pratar och signerar och John kommer fram till mig och tar tag om mina axlar och börjar "skaka" om mig samtidigt som han sjunger på "Scream". Jag sjunger med och headbangar, helt överlycklig över att han bara tar i mig. xD Dem fortsätter gå runt och prata och signera och bara umgås med fansen och vid ett tillfälle säger dem att dem tycker mammas stövlar är coola. :D Deras manager hade försökt få dem att gå därifrån ett tag och säger till dem att dem verkligen måste gå nu. Men killarna ignorerar dem och fortsätter signera och så. Jag går fram till Edward och frågar om jag kan få en bild med bara honom och precis när han ska gå fram till mig så drar managerna ut honom. Han säger "Sorry" och ser ledsen ut innan han stannar i dörren och ropar på John "John, I'm out of here now, I'm famous! Okey, I'm only messing, but I'm really out of here now" och då börjar John ge alla hejdåkramar. Han ger mamma en och sedan en snabb till mig. Sedan försvinner dem ut ur rummet och tjejen från Universal kommer och hämtar oss. Vi går in i Fryshuset för att kolla på Jedwards konsert och jag måste säga att deras musik var lite bättre live än på skiva i alla fall. Det är ju inte min stil direkt, men det var okej. Jag och mamma går lite innan konserten är slut så att vi ska slippa trängas med alla tjejer på väg ut. Vi åker till killarnas hotell och sätter oss i baren där inne i väntan på att dem ska komma. Det går ett bra tag och vi möter upp med både Olivia och Sara. Efter nästan två timmars väntan kommer killarna äntligen ut och alla tjejer springer fram till dem. Jag blev ganska paff, det brukar inte vara så hysteriskt utanför deras hotell. Jag står kvar ett tag i högen vid Edward och försöker fånga hans uppmärksamhet. Tillslut ser han mig när han kramar en annan tjej och spricker upp i ett stort léende (var tvungen att fråga mamma om han verkligen började lé mer än vad han redan gjorde när han såg mig, fattade det inte själv xD) och han säger "Hey! It's the candy girl! I've got your sweets in the car, we're gonna eat it on our tour!" och jag säger "Awesome!" sedan vänder han sig mot kameran och tar några bilder med tjejerna han nyss kramat. Lite senare hamnar vi precis bredvid varandra och jag försöker få honom att ta en bild med mig men det är typ 1 miljon andra tjejer som försöker få hans uppmärksamhet så han märker mig inte. Det börjar trycka på ännu mer än innan och jag måste gå in, vill ju inte spräcka mjälten igen. Jag och mamma sätter oss vid två andra tjejer som var med sin mamma inne på hotellet och väntar på dem där inne. Det tar ganska lång tid och när dem väl kommer in så sliter deras managers i dem igen. Jag springer fram till John som var närmast mig och bad om en bild. Han stannar och säger "Of course we're gonna take a picture!" och så lägger han armen om mig och vi tar bilden. Jag var den enda han stannade vid och managerna såg väldigt sura ut. Edward hann jag tyvärr inte få nån bild med, han var omringad av tjejer hela vägen fram till hissen. Mamma och jag åkte hem till hotellet och jag kollar på alla underbara bilder från kvällen. Det var helt klart den bästa kvällen i mitt liv och jag måste träffa dem nästa gång dem kommer till Sverige igen. =:)
Så, det var min kväll med Jedward. Det var helt fantastiskt och jag är lyckligare än någonsin just nu! <3
Jedhugs! =:D

Bilder från helgen!
Jag innan konserten.
Edward precis efter att dem kommit in i rummet.
Sötisar. <3
John kollar in mina badges. =:D
Min första kram med Edward. <3
Edward kollar på mina badges. <3
En till kram. <3
Här kollar dem in mitt godis! Edward ser somsagt mycket skeptisk ut när han får veta vad Hockey "Plulver" är. =;)
"Edward! Edward! EDWARD! Come and take some pictures!".
Photoshoot! =:D
Edward utanför hotellet. Platt hår *drool*.
Jag och Edward utanför hotellet. <3
Och den här bilden på mig och John får avsluta det hela. =:D <3
Om ni vill se fler bilder så kan ni bli vän med mig på facebook, jag heter Matilda Grimes Westermark.

Kommentarer
Postat av: Helena

På tredje bilden nerefrån så ser man mig pussa Edward på kinden! :') FANTASTISKT! Jag vann också en träff backstage med dem den dagen!

2011-12-19 @ 00:05:08
URL: http://helenatron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0