Kapitel 14

Kapitel 14

Natalie

Jag och John sitter vid matbordet i det stora, vita köket. Jag kollar ner på ringen på min hand. Den är silvrig med en rad diamanter på framsidan. Inuti står våra namn ingraverade.
-Vart ska vi ha festen då, tycker du? säger John och kollar på mig. Vi har spenderat hela förmiddagen till att planera bröllopet, och ändå har vi inte alls hunnit långt. Jag hade ingen aning om hur mycket det var som behövde fixas.
-Jag har alltid drömt om en gammal stenbyggnad, nästan som ett slott, säger jag. John höjer ögonbrynen och jag antar att han tycker att det låter helt galet.
-Men det är ju bara en idé, hur hade du tänkt dig? skyndar jag mig att säga. John skrattar.
-Jag har faktiskt funderat på samma sak. Det finns en gammal herrgård i Lancaster med en stor trädgård. Jag såg några bilder från andra bröllop där och det såg helt magiskt ut, säger han och jag ler stort. Det låter precis som det jag fantiserat om.
-Det låter helt fantastiskt! Kan man boka någon rundvisning eller så? frågar jag ivrigt och John tar fram sin dator.
-Man kan boka visningar onsdagar och söndagar, säger han efter ett tag.
-Söndag... Det är ju imorgon! säger jag och höjer ögonbrynet.
-Ska vi boka? jag nickar ivrigt mot John och han tar fram sin telefon. Vi bokar in en visning klockan två på dagen.
-Då var stället kanske fixat. Vad finns det mer? säger John och kollar på "to do" listan vi skrivit.
-Vi har ju inte valt bestman och tärna än, säger han sedan.
-Det borde ju inte vara så svårt för dig, säger jag och blinkar mot honom.
-Jag ringer Edward direkt! säger John och ler stort. Han tar fram telefonen igen och försvinner ut ur köket. Under tiden sitter jag och funderar på vem som ska bli tärna. Efter att ha funderat och tänkt ganska länge kommer jag fram till att det måste bli Matilda. Vi har varit vänner så länge och jag vet att hon hade gjort samma sak för mig. Jag hör hur John pratar med Edward ute i vardagsrummet. Det låter som om han inte ens frågat honom än. Jag skrattar för mig själv. John och Edward står varandra så nära, dem vet exakt allt om varandra. När jag och Matilda började dejta killarna var vi alla fyra tillsammans, som en dubbeldejt. Jag kommer ihåg vår första dejt så väl. John och Edward bjöd hem mig och Matilda. Dem hade tänt en massa ljus överallt och till och med lagat mat själva. Även om maten kanske inte var det godaste jag ätit så var det en av dem bästa kvällarna i mitt liv. Vi satt och pratade i flera timmar.
Efter nästan en och en halv timme kommer John tillbaka in i köket.
-Vad sa han? frågar jag och sätter mig i Johns knä.
-Han blev jätteglad! Och jag sa att han kan följa med till visningen imorgon, det gör inget va? John kollar på mig med glad blick. Jag ler lite smått och kysser honom på munnen.
-Klart det inte gör något, säger jag och lägger armarna om honom.
-Bra. Har du bestämt vem du ska fråga än? frågar John och stryker mig över kinden.
-Jag tänkte fråga Matilda, säger jag. John ler.
-Det blir ju helt perfekt! Ska du ringa henne nu? jag nickar och reser mig. Jag tar fram min telefon och trycker på Matildas nummer. Hon svarar efter tre signaler.
-Hej Nemo! säger hon glatt.
-Hej! Vad gör du? frågar jag.
-Sitter och myser med Edward, du då?
-Jag och John planerar inför bröllopet, jag går ut i vardagsrummet och sätter mig på soffan.
-Ja, jag hörde att Edward ska vara bestman. Är det mycket att göra?
-Om det är! Det känns som om det kommer ta typ hundra år tills vi är färdiga med allt!
-Haha, ja det kan jag förstå. Så... Ville du något speciellt eller hade du bara lust att prata? frågar Matilda.
-Jag har faktiskt en fråga till dig... säger jag och pillar på det röda sofftyget.
-Jaså, vad var det för fråga då?
-Jag undrar om du vill bli min tärna på bröllopet?
-JA! nästan ropar Matilda och jag skrattar.
-Gud vad glad jag blir! säger jag.
-Det är klart jag vill det! säger Matilda ivrigt.
-Vill du följa med och kolla på ett ställe för festen imorgon? John har ju bjudit med Edward, så det skulle vara roligt om du kunde följa med också.
-Självklart! We'll be there. Det var klockan två va?
-Ja, men stället ligger i Lancaster så vi får väl åka vid halv ett.
-Det blir jättebra, vi kommer till er runt klockan tolv imorgon, säger Matilda.
-Det blir super.
-Då ses vi så. Hejdå!
-Hejdå! jag lägger på och går ut i köket igen.
-Då har vi fixat det, vad är nästa sak på listan?
Fortsättning följer...

Finally! Jag ber om ursäkt för att uppdateringen har varit under all kritik men som ni kanske vet så har jag varit skadad och lite upptagen. Men idag blev jag av med gipset så jag hoppas att uppdateringen kan bli någorlunda normal igen ;)
Jag vet att detta kapitlet inte blev lika bra som dem andra, men jag har ju som sagt inte mått så bra och så är jag så himla uppspelt över att få träffa Jedward på lördag! :D Det ska bli hur kul och fantastiskt som helst =:)
Kommentera!

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej,

Först och främst ett stort grattis till att Ni ska gifta Er – underbart! Att planera bröllop kan vara svårt, stressigt och komplicerat men också jätte roligt, eller hur?! Som Ni säkert vet kan brollopshoppen.se erbjuda allt ifrån enstaka produkter (inbjudningskort, unika klänningar och skor) till enstaka tjänster (så som bokning av artister , mat, bröllopsfordon och mycket annat). Vårt kontaktnät är enormt och vi kan till och med skräddarsy ett drömbröllop! Vi har allt för att kunna hjälpa Er göra dagen perfekt och anpassa allt eller något efter Era drömmar! Kika in på www.brollopshoppen.se och hör därefter av Er till mig på [email protected] så kan jag ta fram ett riktigt bra erbjudande som passar just Er!



Med vänliga bröllopshälsningar

Angelica Hoff, brollopshopen.se

2011-09-16 @ 10:24:15
URL: http://www.brollopshoppen.se
Postat av: Fanny

LoL åt kommentaren ovanför XD



Jättefint skrivet, längtar till nästa kapitel! :D

2011-09-16 @ 19:27:01
URL: http://jedfiction.blogg.se/
Postat av: Emilia

Asbra! (:

2011-09-18 @ 12:48:21
URL: http://stopnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0