Kapitel 19

Tänkte bara berätta innan jag börjar på det nya kapitlet att jag bestämt mig för att fortsätta från när dem precis träffats och fram tills festen då Matilda träffade Bill. Sedan återgår jag till när dem ska till bröllopsstället och kolla. Det känns bäst så och jag tror att dem kommande kapitlen kommer bli mycket bättre på detta sättet. :)
Kapitel 19

Anna (B)

Jag ligger på min säng. Stirrar upp i taket. Huset är alleles tyst och det är mörkt utanför fönstret. Jag tar upp mobilen och kollar klockan. 4.46. Jag suckar och lägger mig på magen istället. Pillar på mobilen. Jag går in i bildbiblioteket och bläddrar mellan bilderna. Jag fastnar på en särskild bild. Den är på mig och Matilda, första gången vi träffades. Hon kom upp hit till Forshaga med tåget och stannade i en vecka. Det var så mysigt. Nu är hon i Dublin med sitt band. Dem var med på ett irländskt tv-program ikväll. Jag kollade över nätet. Matilda fullkomligt lös av lycka. Och dessutom träffade hon Jedward! Jag ler när jag tänker på kyssen hon placerade på Edwards kind. Jag fattar inte hur hon vågade. Jag trycker bort bilden och går in på sms istället. Öppnar ett nytt meddelande. Skriver in Matildas namn som mottagare.
"Hej. Jag såg er över nätet ikväll, ni var så jävla bra! Jag saknar dig så jag håller på att dö! Kan du inte komma hem snart? Hur var det att träffa Jedward, förresten? Blev ni kompisar? ;) Hälsa Nemo och resten av bandet. Kram, Anna." Jag trycker på skicka och lägger sedan ifrån mig mobilen. Vänder på mig så att jag ligger på sidan. Tur att det är lördag imorgon, jag hade aldrig orkat gå upp till skolan. Mina ögonlock börjar bli tyngre och tyngre och jag sjunker in i sömnen.
Matilda

*Pling* Mobilen berättar att jag har fått ett sms. Jag öppnar försiktigt ögonen. Edwards ansikte är bara några centimeter från mitt och jag känner hans varma andedräkt mot mitt ansikte. Jag ler för mig själv. Lycklig över att han är här hos mig. Han håller mig hårt i sina armar. Jag har mitt ena ben mellan hans och det andra vilar ovanpå det benet han har ovanför mitt. Vi är så nära varandra man kan komma och jag har ingen lust att ändra på det. Mobilen plingar till igen men jag bestämmer mig för att strunta i det. Det kan vänta tills imorgon. Jag sluter ögonen igen och somnar om...
Fortsättning följer...

Jag vet att detta kapitlet inte blev särskilt långt men det är för att jag ska iväg till Köpenhamn om 5 minuter, så jag hinner inte skriva mer. Jag ska åka till London imorgon och kommer inte hem förens natten mellan söndagen och måndagen så jag tänkte att ni kanske ville ha något att läsa medan jag är borta. ^-^
När jag kommer tillbaka vill jag se en MASSA NYA KOMMENTARER! :D


Kommentarer
Postat av: Emilia

Du skriver jättebra ((:

2011-11-02 @ 19:10:16
URL: http://stopnow.blogg.se/
Postat av: Elin

Superbra! :D

2011-11-05 @ 00:13:08
URL: http://kackellackan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0