Kapitel 9

Kapitel 9

 

Anna

 

Tom har gått in i sitt rum för att duscha och göra sig i ordning. Eftersom jag aldrig varit här innan så bestämmer jag mig för att gå runt och kolla i det stora huset. Jag går ut från köket och kommer ut i det stora vardagsrummet. Det var här jag och Tom kollade på film igår. Den stora gråa soffan och bioduken står lite åt höger om en stor trappa. Jag går upp för den och hamnar i en korridor med en massa dörrar. Jag öppnar först en som leder till ett stort badrum, nästa leder till ett sovrum, bakom tredje dörren finns det en massa gym redskap. På väggen tvärs över finns det bara en dörr. Jag öppnar den och kommer in i ännu ett stort tv-rum. Där inne står en stor, svart soffgrupp med ett vitt soffbord framför sig. Bill sitter i ena hörnet av soffan och stirrar tomt på den stora, mörka tv-skärmen. Jag går fram och sätter mig bredvid honom.

-Hur är det? frågar jag försiktigt. Han kollar mot mig och suckar.

-Inte så bra. Jag är så förvirrad just nu, han skakar på huvudet.

-Vill du prata om det? jag lägger en hand på hans överarm. Han stelnar till lite och kollar fundersamt på mig. Som om han försöker bestämma sig för om han kan lita på mig. Tillslut slappnar han av och vänder sig helt mot mig.

-Igår när jag och Matilda hade varit ute och shoppat och fikat följde jag henne hem. Och när vi stod utanför porten så liksom... Kysstes vi... jag ler mot Bill.

-Det är väl bra? frågar jag.

-Ja, jo. Det är det kanske. Men Matildas ex, Edward du vet? jag nickar.

-Han ringde när vi satt och fikade. Matilda svarade inte, men det var något som hände. Hela hennes uttryck ändrades och det verkade nästan som om hon blev helt ledsen. Och då började min hjärna såklart analysera det hela och försöka komma på varför hon blev som hon blev. Och den enda rimliga anledningen är att hon fortfarande... älskar Edward, jag ser att det tar emot i Bill när han säger det. Kan det vara så? Att Matilda verkligen inte har kommit över Edward? Det låter inte helt orimligt, hon var så löjligt kär i honom när de var tillsammans. Men det kan jag ju självklart inte säga till Bill!

-Det är nog ingen fara med det, säger jag och ler mot honom.

-Om jag känner Matilda rätt så kommer hon inte gå tillbaka till Edward, Bill slappnar av och jag reser mig upp.

-Tack, säger han och ler tillbaka mot mig.

-Jag går ner och ser om Tom är klar, Bill nickar och jag går ner till Toms rum. Där inne står han, min älskling. Hans cornrows ser blöta ut och han har bara kalsonger på sig.

-Hej snygging, säger jag och kysser honom. Han besvarar min kyss och lägger armarna om mig.

-Ska du göra något särskilt idag? frågar han och jag skakar på huvudet.

-Nej, jag har inte planerat något. Hurså? jag kollar på Tom. Han ler busigt mot mig.

-Bra, då kan vi vara tillsammans hela dagen! han knuffar ner mig i sängen och kysser mig på halsen. Jag skrattar och letar upp hans mun med min. Jag låter min tunga leka med hans och lyckan håller på att välla över inom mig. Ändå kan jag inte riktigt släppa tanken på mitt och Bills samtal. Älskar Matilda verkligen Edward fortfarande?

 

Fortsättning följer...


Än en gång, kommentera gärna! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

kolla in min blogg<3:D

2011-08-12 @ 23:01:25
URL: http://missyt.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0