Kapitel 13

Kapitel 13

Matilda

Ljuset från fönstret får mig att vakna. Jag blinkar yrvaket för att vänja mina trötta ögon och kollar sedan på den vackra människan som ligger med armarna om mig i ett fast grepp. Min fina Edward. Hans blonda hår står åt alla håll och kanter och jag antar att mitt inte är bättre. Jag vänder mig fösiktigt om så att vi ligger ansikte mot ansikte och stryker honom väldigt lätt över kinden. Han gnyr till tyst och öppnar långsamt ögonen. Jag ler mot honom och han ler tillbaka.
-Godmorgon, sovit gott? säger jag och Edward gäspar stort.
-Fantastiskt gott, jag har inte sovit en hel natt sedan vi gjorde slut tror jag, svarar han och jag vet inte om jag ska tro på honom eller inte. Kanske säger han bara så för att få mig att tycka synd om honom?
Vi ligger kvar i sängen ända tills min mage kurrar högt. Då går vi upp och klär på oss och lagar lite frukost. Edward börjar steka pannkakor och jag steker bacon i micron. Edward försöker styla och vända pannkakorna i luften men misslyckas. Han råkar snärta till pannan för hårt och pannkakan fastnar i taket.
-Åh, nej! säger han och kollar upp i taket där den halvfärdiga pannkakan sitter. Jag börjar gapskratta och måste efter ett tag kippa efter luft. Edward kollar på mig.
-Det är inte kul! säger han och plutar med läppen. Då släpper plötsligt pannkakan från taket och hamnar rakt på Edwards hår. Jag börjar åter igen gapskratta så att det gör ont i magen.
-Nej, men DET DÄR var skitkul! säger jag mellan skrattattackerna. Edward försöker hålla sig för skratt men tillslut börjar även han. Vi står och skrattar tills micron plingar och jag tar ut baconen. Edward fortsätter laga pannkakor och jag märker inte att han har kvar pannkakan på huvudet förens vi sitter vid bordet. Jag börjar fnissa och Edward kollar förvirrat på mig.
-Vad? säger han nyfiket.
-Snygg hatt, säger jag och pekar på hans huvud. Han blir genast röd i ansiktet och tar snabbt bort den.
-Hehe, hoppsan, säger han och skrattar. Jag börjar också skratta lite och fortsätter sedan äta.
-Jag måste säga att du är väldigt duktig på att göra pannkakor, mr. Grimes, säger jag när jag ätit upp allt på min tallrik.
-Tack så hjärtligt, fröken Matilda. Men jag måste dessvärre medge att det fröken ätit kostar henne en kyss. Skulle fröken vilja vara så snäll och betala? säger Edward med tillgjord röst och ett höjt ögonbryn.
-Självklart ska hon göra det, säger jag och går fram till hans stol. Jag sätter mig gränsle över honom och ger honom en lång, passionerad kyss. Mina händer är i hans hår och han har sina på min rygg. Vi blir avbrutna av Edwards ringsignal precis innan det börjar hetta till. Han för motvilligt huvudet bakåt och kollar på telefonen. Hans lätt irriterade ansiktsuttryck byts snart ut mot ett stort leende.
-Hej John! svarar han och jag ler lite smått. Tänk att man kan bli så glad av att ens tvilling som man spenderat hela sitt liv med ringer. Det måste vara härligt att ha en vän som vet exakt allt om en själv...
Fortsättning följer...

Det blev ett väldigt kort kapitel ikväll eftersom jag fortfarande inte är helt återställd. Och jag vet att det inte är lika bra skrivet som dem andra men det beror också på hur jag mår. Det kommer snart bli som vanligt igen, jag lovar! Men hoppas ni gillade det ändå! :D
Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Tkr dee en jättebra historia! :D hoppas du mår bättre ((:

2011-08-29 @ 13:50:55
URL: http://stopnow.blogg.se/
Postat av: Matilda

Tack så mycket! Jag mår mycket bättre, har fått komma hem från sjukhuset nu :) Fortsätt gärna att läsa och kommentera! ^-^

2011-08-29 @ 15:02:03
URL: http://alienjedhead.blogg.se/
Postat av: Elin

Jättebra!



Jag skulle verkligen uppskatta om du kunde göra ett sammanfattande inlägg över alla personer som är med. Vem som dejtar vem och vilka som har dejtat varandra osv. Jag har lite svårt att hänga med ibland, så ett sånt inlägg skulle uppskattas från min sida! :)

2011-08-29 @ 20:40:09
URL: http://www.kackellackan.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Tack så mycket för kommentaren! Och tack för feedbacken, jag ska definitivt skriva på ett sådant inlägg så fort jag har tid, men just nu måste jag verkligen sova :) Hoppas du fotrsätter läsa och kommentera :3

2011-08-29 @ 23:10:57
URL: http://alienjedhead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0