Kapitel 10

Kapitel 10

 

Bill

 

Jag sitter kvar ett tag i soffan när Anna gått ut. Funderar. Analyserar. Tänker att jag tänker för mycket. Allt går bara runt i mitt huvud och efter ett tag får jag huvudvärk. Jag bestämmer mig för att gå ut på en promenad för att rensa huvudet. Jag går ner för trappan och hör Tom och Anna hålla på när jag går förbi Toms rum. Jag suckar och skakar på huvudet. Min bror har bara sex i skallen. Jag går ut i hallen och tar på mig skorna. För att inte vara lika lätt att känna igen trycker jag ner en keps på skallen och tar på mig mina solglasögon. Väl ute på gatan börjar jag gå in mot staden. Tänker inte så mycket på vart jag går och låter fötterna styra sig själva. Efter några minuter inser jag att jag är på väg rakt mot Matildas lägenhet. Men jag gör ingenting för att stoppa mig själv. Bara fortsätter gå. Jag stannar utanför porten. Kollar mig omkring. Vet inte riktigt vad jag ska göra så jag vänder för att gå tillbaka in mot stan. Jag hinner bara vända mig om halvt innan jag stöter ihop med en tjej. Båda vacklar bakåt och mina solglasögon åker ner på näsan. Jag trycker snabbt upp dem igen och kollar på tjejen. Hon har långt, blont hår, jeans shorts och en stor vit t-shirt.

-Omg, I'm so sorry! Are you okay? säger hon och ser oroligt på mig. Jag ler och nickar.

-Don't worry, I'm fine, hon ler ett fint leende mot mig och jag kan inte undgå från att känna ett litet fladder i magen. Den här tjejen är så otroligt söt.

 

Anna (N)

 

Jag ler mot killen framför mig. Tänker att jag känner igen honom.

-I'm Anna, by the way, säger jag och håller fram handen mot honom. Han tar den och kramar den mjukt.

-I'm Bill, säger han. Då fattar jag. Det är Bill Kaulitz. Jag kväver ett litet skrik och försöker hålla mig lugn.

-Är du Bill Kaulitz från Tokio Hotel? säger jag på tyska. Han nickar.

-Ja, det är väl ingen mening att försöka dölja det, säger han och ler snett. Mitt hjärta smälter.

-Jag älskar er musik! säger jag och ler mot honom.

-Tack! Är du här ifrån USA eller? frågar han. Jag skakar på huvudet.

-Nej, jag är från Sverige, men jag är här för att överraska min kompis. Hon bor i detta huset, jag gör en gest mot huset vid sidan om oss.

-Är det Matilda Westermark som är din kompis? frågar Bill. Jag nickar långsamt. Hur vet han att Matilda bor här?

-Ja... Känner du henne också? frågar jag och han nickar.

-Ja, det gör jag. Du får hälsa henne, säger han och tar några steg åt sidan. Jag tar min väska och går mot porten.

-Det ska jag göra. Det var trevligt att träffas, säger jag och han ler mot mig igen.

-Ja det var det. Vi kanske träffas igen någon gång? säger han och jag ler tillbaka.

-Man kan ju alltid hoppas, säger jag och öppnar porten. Jag går in med väskan bakom mig men stannar bara någon meter från dörren för att kolla bakåt. Bill står fortfarande och kollar på mig. Våra blickar möts och båda tittar generat bort. Jag vinkar lite smått och han vinkar tillbaka. Sedan vänder jag mig om och går mot hissen. Mitt huvud håller nästan på att sprängas och jag skrattar högt. Jag stod just och pratade med Bill Kaulitz!! Helt sjukt!

 

Matilda

 

Natta sitter mitt emot mig och kollar mig rakt in i ögonen. Jag kollar tillbaka på henne.

-Nå? hade du det mysigt med Bill igår eller inte? säger hon och jag suckar.

-Natta, jag har problem, säger jag och lägger huvudet i händerna. Hon lägger en hand på min arm.

-Vad är det? jag kollar upp på henne.

-Jag tror att jag fortfarande älskar Edward... jag säger det mycket tyst men jag ser på Nattas ansiktsuttryck att hon uppfattade vartenda ord. Hon öppnar munnen och ska precis säga något men blir avbruten av dörrklockan. Vi kollar båda fundersamt på varandra. Jag väntar inget annat besök? Jag reser mig från stolen och går ut till hallen med Natta i släptåg. När jag öppnar dörren får jag en mindre chock. Det ser ju ut som... Men nej, det kan inte vara...! Jo det är verkligen!

-ANNAAAAAAA!

 

Fortsättning följer...


Så detta var Annas debut i berättelsen. Hoppas du blev nöjd med den ^-^ Anledningen till att det blir "rubriken" Anna (N) är för att det nu finns två Annor. Så när "Toms Anna" berättar så kommer det stå Anna (B). Just so you know ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0